Extra VISpas

Bent u als sportvisser al lid van een andere hengelsportvereniging(en) dan bent u maar bij één vereniging hoofdlid. De vereniging waarbij u hoofdlid bent draagt uw landelijke afdracht af aan Sportvisserij Nederland.
Door Sportvisserij Nederland wordt bepaald bij wie u hoofdlid bent.
Dit wordt bepaald aan de hand van de postcode van uw adres en de postcode van dichtstbijzijnde secretariaatsadres van de vereniging waarbij u lid bent.
Het is niet mogelijk een Extra VISpas te kopen als u nog geen VISpas heeft.

Dubbele afdracht:
Het kan voorkomen dat u als sportvisser lid bent van meerdere verenigingen en u meerdere malen de landelijke afdracht betaald.
U heeft recht op retournering van de teveel betaalde afdracht als u meerdere VISpassen heeft zonder sterretje rechts naast het lidnummer. De oorzaak hiervan is dat de persoonsgegevens bij één van de verenigingen niet kloppen en deze dus niet overeenstemmen, zodat het lijkt alsof het twee verschillende personen zijn. Verder is het mogelijk om de afdracht terug te vragen als u nieuw lid bent geworden middels een Voorlopig Bewijs van Lidmaatschap (VBL) bij een nieuwe vereniging, terwijl u al lid was van een andere vereniging.

Om de dubbele afdrachten terug te vragen verwijzen wij u door naar de onderstaande link:
Formulier dubbele afdracht